JanneParis.reismee.nl

week 22/23

Hallo iedereen,

Al etend van mijn brocoli met zalm maaltijd zit ik mijn blog weer even bij te werken. Raphael zit ondertussen de Lion King te kijken want ja woensdag is de enige dag dat hij van mij televisie mag kijken (in het weekend kijkt hij genoeg hoor en volgensmij ook op school dus geen gebrek). Vandaag ga ik met de bus naar de gym want het is hier zo koud (-4 gevoelstemperatuur -9) dat het niet echt verstandig was om op de fiets te gaan vonden M en C en ik was het er uiteraard mee eens. Gelukkig schijnt de zon wel dus ik hoop zo even lekker in de zon te gaan zitten want dat is hard nodig, ik ben nu echt bijna doorschijnend wit.

Donderdag mocht ik weer om 7 uur mijn bed uit komen en omdat ik erg slecht ben in vroeg gaan slapen is dat gewoon heel moeilijk. Er gaat altijd even door mij heen: 'Zal ik gewoon skippen?'. Maarja zo makkelijk als op de middelbare school gaat dat helaas niet en bovendien betaal je hier ook voor dus ik kan het dan niet over mijn hart krijgen om niet te gaan. Bovendien is deze school ook echt super leerzaam en doe je best veel in een les dus als je een les mist loop je gelijk achter en moet je thuis weer heel veel gaan doen. Zoals ik in mijn vorige blog al vermeld had, was er een plan om met Laura te gaan lunchen bij dat ene hele leuke restaurantje waar ik ook met Live was heen geweest. We hadden pas later afgesproken dus ik ging nog even de stad in omdat er nu de 'soldes' zijn (sales). Die duren hier van midden Januari tot midden Februari met echt hele grote kortingen overal.. Zoiets heb je in Nederland niet volgensmij. Het probleem is dat na 1 dag alle maten S en M al weg zijn en dat er alleen nog maar L is waar ik dus niks aan heb. Dus uiteindelijk weinig geslaagd ging ik naar de afgesproken plek om op Laura te wachten. Ik moest alleen wel heel lang wachten… Na een paar keer gebeld en geappt te hebben (ze had haar telefoon uit dus kon niet bellen) besloot ik na 3 kwartier toch maar naar huis te gaan. In de metro kreeg ik een appje dat ze in slaap was gevallen sorry sorry en dat we morgen toch nog moesten gaan. Dus nouja oke de afspraak verzet naar de volgende dag. Eenmaal weer thuis de jongens opgehaald die echt wel heel erg druk zijn de laatste tijd. Ik wil daarom wel graag naar buiten enzo maar het is echt slecht weer en als ik ga zijn zij de enige kinderen wat ook niet echt leuk is. Dus nu maar een beetje binnen spelen en hopen dat het weer snel beter wordt! Donderdagavond stormde het zo hard dat mijn training helaas niet doorging. Omdat ik zeg maar een soort van tuinhuisje heb met dakplaten erop hoor je de regen echt super hard, maar dat vind ik juist wel lekker om te slapen!

Vrijdagochtend lekker uitgeslapen want ja nu ik 3 keer per week om 7 uur moet opstaan (vind mij zelf erg zielig maar ik weet dat ik het vorig jaar elke dag moest) vind ik zelf dat ik op dagen zonder school mag uitslapen. Ook even lekker rustig ontbijten zonder Raphael en Paul die gillend door de huiskamer rennen, heerlijk. Rustig aan Parijs ingegaan omdat ik het toch niet kan laten om bij elke winkel te kijken voor de soldes. Maar helaas ook dit keer met weinig succes. Het is nu bovendien ook heel druk en chaotisch in alle winkels wat het nog moeilijker maakt om iets te vinden. Daarna rustig aan naar het restaurantje gegaan. Toen ik aankwam was Laura er gelukkig al en deelde zij mee dat ze ook een 'gayvriend' van haar had meegevraagd. Nouja dat vond ik wel prima. Uiteindelijk was het wel heel gezellig en bestwel lang in het restaurant gezeten! Daarna weer lekker naar huis gegaan. Ik merk nu ook wel omdat ik dan 3 dagen per week heel vroeg al klaar ben met school ben meer tijd heb om dingen te doen (had ik daarvoor ook wel maar toen sliep ik dan sneller uit of was ik pas later klaar met school). Aan de ene kant wel heel lekker maar dan heb ik veel meer zin in de zomer want nu is het zo koud dat je meestal niet zoveel zin heb om echt naar buiten te gaat. Vrijdagavond viel Paul van de bank en had echt een super grote bult op zijn hoofd.. Raphael is soms nogal opgefokt en dan is er echt geen houden meer aan zo druk is hij dan. Dan realiseert hij natuurlijk niet dat zijn kleine broertje nog maar 2 is en denkt hij dat Paul alles kan wat hij ook kan. Ze waren dus met zijn tweeen op de bank geklommen en Paul was dus volgensmij gewoon recht op zijn hoofd gevallen. Gelukkig viel het uiteindelijk wel mee maarja toch wel even schrikken. 's Avonds nog even wat dingen terug gekeken en verder niet zoveel gedaan.

Zaterdagochtend ook weer uitgeslapen (jaja ik neem het ervan) daarna ontbeten en niet lang daarna middaggegeten. Ik had zaterdag een wedstijd en moest om 3 uur al verzamelen terwijl wij pas om half 5 thuis speelden. Ik vroeg aan mijn trainer waarom wij zo vroeg moeten verzamelen maarja het is natuurlijk omdat de helft te laat komt en voordat iedereen er is is het alweer half 4 kwart voor 4. De trainer had een beetje een vreemde opstelling gemaakt en ik stond voorstopper. Ik had helaas een super snelle speelster die ik echt niet bij kon houden (ik dacht dat mijn kwaliteit nog een beetje was dat ik snel was maar helaas zijn die tijden ook over haha, of mensen in Nederland zijn langzamer ik weet het niet). De eerste helft ging dus helaas niet zo goed en we kwamen 1-0 achter maar gelukkig niet door mijn vrouwtje. Ik mocht tot mijn grote verbazing wel gewoon blijven staan en de tweede helft ging ook echt veel beter (had ook ander vrouwtje) maar hoorde dit keer ook wel een paar keer 'oui Jeanne, c'est ca!' dus was wel blij dat de tweede helft beter ging. Bovendien scoorden wij ook nog en werd het uiteindelijk 1-1. Uiteindelijk pas om 7 uur thuis, ik ben toch meer tijd aan het voetballen kwijt dan vooraf verwacht. Ik zou daarna misschien nog uitgaan maar ik was zo moe na 90 minuten spelen dat ik geen zin had. Bovendien wilde ik de volgende dag naar Hillsong gaan en wilden C en M uiteten. Dus avondje opgepast, wat voor mij betekent dat ik gewoon in mijn kamer zit met de babyphone (chill). Maarja ik krijg er ook niet voor betaald wat vele andere au pairs wel krijgen als zij extra werken. Maarja ik vind het natuurlijk compleet logisch want ik kan gewoon naar mijn kamer en ik mag zelfs slapen als ik zou willen.

Zondagochtend sliep ik ook een beetje uit maar was wel van plan om naar de 12 uur dienst van Hillsong te gaan dus moest toch wel mijn bed uit. Ik nam gelijk mijn rugzak en alles mee omdat ik veel plannen had die dag en pas 's avonds laat terug zou komen. Net optijd voor Hillsong om een goed plekje te hebben want ja hier komt ook iedereen te laat dus al ben je 5 minuten te laat heb je alsnog wel een plekje! Was wel weer leuk om daar na een tijdje weer te zijn. Toch anders dan de kerk in Delfgauw haha. Daarna zou ik met Sofia afspreken die ik echt al heeeel lang niet gezien had. Was weer echt heel gezellig en wij willen vanaf nu wel weer echt vaker dingen gaan doen. Wij gingen eerst lunchen bij een 'creperie' (zo kan je het niet echt noemen voor deze kwaliteit maar goed) en zijn daarna nog de stad ingegaan om toch nog wat te scoren in de soldes. Dit keer wel wat gekocht maar weet nou niet zo goed of ik het leuk vind dus misschien ga ik het weer terug brengen. Ik zou die avond naar de film gaan met Sali en Wiebke en vroeg Sofia ook om mee te gaan want zij kende de twee ook dus dat was wel leuk. Was heel leuk om Sali en Wiebke weer te zien (de laatste keer was toen wij gingen schaatsen dus bijna een maand geleden). Wij zouden naar de film 'demain tout commence'gaan, een franse film dus. Was eerst bang dat ik er misschien niks van zou begrijpen maar dat lukte prima (wel weer een puntje om trots op te zijn dus). Het was echt een hele hele mooie film, zeker een aanrader als die in Nederland ook uitkomt. Dat zou wel kunnen want Omar sy (de acteur van les intouchables) speelt er ook in. Eenmaal thuis gekomen gelijk mijn bed ingedoken want moest maandag natuurlijk weer om 7 uur mijn bed uit.

Maandagochtend weer lekker vroeg opgestaan wat dit keer opzich wel ging. Ik word alleen gek van rer b in de ochtend. Het is zoo ongelofelijk druk elke keer. Echt die foto's die je ziet over dat er in China speciale mensen zijn om andere mensen de metro in te drukken dat zou hier ook echt wel nodig zijn zo druk is het. Je kan ook niets meer door de ramen zien omdat die zo beslagen zijn door de warmte van al die mensen. Als ik dan uit de metro stap word ik wel weer blij want je zit dan echt midden in Parijs, super mooi natuurlijk. Ook school gaat goed. Het is soms wel moeilijk maar ik heb liever iets te moeilijk dan iets te makkelijk. De meiden zijn helaas wat minder en omdat alle 4 de duitsers in mijn klas roken mag ik om 9 uur 's ochtends lekker in de rooklucht zitten heerlijk. Na school met Lauren (andere Nederlandse au pair) gaan lunchen bij st. Michel. Ook dat was erg gezellig. Ik merk wel dat sommige au pairs echt veel ondernemen en de andere bijna niets. Ik zit er zelf een beetje tussenin denk ik. Vergeleken met sommige au pairs doe ik echt heel veel maar vergeleken met andere doe ik weer minder. Merk wel dat ik soms steeds meer moeite krijg met Raphael. Hij luistert weer wat slechter en kan best brutaal zijn. Hij is ook een echte jongen en maakt dus overal een wedstrijd van die hij wilt winnen. Ook samen met Paul kan hij zooo druk zijn maarja dat hoort er natuurlijk wel bij denk ik. M heeft pas een hele geluidsinstalatie gekocht en daarom is het na het bad elke avond feest. Paul is echt helemaal gek van muziek en gaat gelijk helemaal los. Ook Raphael kan er wat van :).

Dinsdagochtend was het weer feest alleen kon ik dit keer echt heel slecht opstaan en dacht er bijna aan om niet te gaan. Maarja nogmaals er wordt voor betaald dus ik moet wel gaan. De rer b was dit keer wel redelijk rustig dus ik dacht eindelijk een voorspoedige reis te hebben maar helaas helaas. Er was iemand niet goed geworden in de wagon achter mij en daarom stond de trein zo 15 minuten stil :/. Gelukkig was ik wel vroeg dus kwam ik uiteindelijk niet zo heel veel te laat. Ik zou daarna met Live gaan lunchen maar dat kon helaas niet doorgaan dus maar wat thuis rondgehangen. Gister was het echt heel koud dus ik kon verder ook niet zoveel doen. 's Avonds had ik wel gewoon training (was toen -6 gevoelstemperatuur nog veel lager). Gelukkig ging het wel goed. Ik baal er wel van dat mijn wedstrijden telkens zo laat op de dag zijn. Zo is mijn wedstrijd van aankomende zaterdag pas om half 9 afgelopen en hebben wij daarna nog een soort van feest waar iedereen iets maakt dat uit zijn eigen land komt. Ik weet alleen niet wat ik moet maken dus tips zijn van harte welkom!!

Ik moet nu weer aan de bak… een nieuwsstuk schrijven in het Frans over de oorlog in Syrie. Jaja ik heb nog eens wat te doen 's avonds. Voor derest gaat alles prima hier! Het voelt weer alsof ik een beetje thuis ben want ja mijn huis is nu ook hier. Alleen heb ik meer dan ooit zin in de zomer. Gelukkig ga ik bijna op wintersport waar hopelijk een beetje zon is! Nou doeeei

Bisous,

Janne

Reacties

Reacties

Elly en Annie

Hoi Janne, ik heb al 2 keer gereageerd maar zie het niet terug. W.s gaat er iets fout maar ik kom er niet achterr hoe of wat.
3 keer scheepsrecht is het gezegde dus wie weet!!
Ik houd het kort en wacht af, gaat het weer mis bel ik je ma .
Let op het voorjaar is al weer bijna in het zicht ????. ????. ????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!