JanneParis.reismee.nl

Eerste dagen in Parijs.

Hallo iedereen,

Vanaf vandaag ga ik (denk ik) een paar keer per maand deze blog bijhouden.

Nou ik zal maar bij het begin beginnen. Zoals jullie weten ging ik op 20 Augustus met mijn ouders op weg naar Parijs. We kwamen ongeveer om 5 uur aan maar we stonden ongeveer nog 10 minuten voor de deur te wachten want de bel deed het niet. En Raphael (de oudste van 5) was te gefocused op zijn cartoon. Gelukkig zag M (de vader) ons na een tijdje en liet ons binnen. C (de moeder) en M waren gelijk heel aardig. Ze lieten mijn kamer zien en die is echt heel mooi. Ik heb een eigen badkamer en een slaapkamer met tweepersoonsbed een bureautje en twee kasten. 'S Avonds hebben we heel lekker gegeten (vooral mijn vader vond het erg lekker). Het enige is dat ze hier erg laat eten. De kinderen eten apart van hun ouders, zij eten om 7 uur (wat ik al aan de late kant vind) en M en C eten meestal om 9 uur/ half 10, erg laat dus.

Zondag ging ik met mijn ouders nog even Parijs in voordat ze weer weggingen. M zei dat er bij de Notre dame een leuk wijkje was zonder verkeer in het weekend, dus daar gingen we heen. Was wel oke, de meeste winkels waren helaas dicht. Voordat we weer terug gingen hebben we nog even lekker langs de seine gezeten. Ze hadden daar allemaal van die klapstoelen neergezet dus dat was zeer chill. Toen mijn ouders weggingen heb ik een tijdje met de kinderen gespeelt en daarna heb ik mijn kamer even helemaal ingeruimt. Daarna gingen Raphael en Paul (hij is bijna 2) in bad, daarna eten en daarna naar bed. Wij aten die avond thais (leek een beetje op kip tandori allen dan wit) voor de tv om 10 uur (!!).

Maandag was M nog thuis en moest C naar haar werk. Om ongeveer half 12 zijn we naar Parc de Sceaux geweest. Parc de sceaux is een heel groot park met een kasteel die van Louis XIV was en zo'n typische tuin die daarbij hoort. We zijn even in een speeltuintje geweest maar omdat het zo heet was (28 graden, niks vergeleken met nu) gingen we snel weer naar huis. Toen moest M iets regelen bij het gemeentehuis en kwam pas ongeveer 4 uur later terug. Dus toen ben ik maar naar 2 parkjes gegaan. Dat is nog wel een beetje akward eerlijk gezegd want er zijn hier niet echt andere au pairs en alleen maar fransen dus als je die kinderen moet roepen of gewoon iets wil zeggen in het frans dan denk ik altijd dat iedereen denkt van oh oh zij kan echt geen frans. Toen weer naar huis gegaan en uiteindelijk kwam M thuis. Toen zei hij dat hij naar de winkel ging voor 10 minuutjes en kwam 30 minuten later terug (typisch frans denk ik). 'S avonds aten we heel lekker buiten, iets van gevulde tomaat met couscous. M kan gelukkig erg goed koken.

Dinsdag kwam er een professionele nanny voor de ochtend zodat ik iets anders kon gaan doen. Dus ging ik Parijs in. Ik ben naar de Champs Élysées geweest en daar een beetje rondgelopen. Daarna ben ik weer naar de Notre dame geweest (zelfs binnen want het was zo heet). Het was die dag 31 graden, maar een gevoelstemperatuur van 34 graden. Erg heet dus. Om 3 uur ging ik weer terug en om 4 uur ging de nanny weg. Dinsdag moest ik voor het eerst voor Raphael en Paul koken dus had ik couscous gemaakt. Ze vonden het erg lekker want Raphael heeft 3 keer opgeschept. 'S avonds heb ik even met Nadia geskypt en daarna ook met Bente. Was wel weer even leuk.

Nou nu zit ik deze blog te schrijven en Paul slaapt en Raphael zit naast me te tekenen. Het duurde nogal lang het schrijven omdat Raphael mij elke keer onderbrak ookal is het un moment calme (heeft de nanny bedacht omdat Raphael erg druk is, dus dan moet hij rustig zijn). Ik ben vanochtend naar mijn nieuwe school Jean Monet geweest om mij in te schrijven. Ik kon eerst de weg niet vinden dus het duurde een tijdje voordat ik de school had gevonden. Toen ik er eindelijk was was het al 12 uur terwijl ik om 13 uur strikt thuis moest zijn. Dus ik moest op gaan schieten want ik wist niet hoe lang dat inschrijven ging duren. Nou in mijn beste frans gevraagd waar ik mij in kon schrijven. Daar snel heen gerent en mij snel ingeschreven. Daarna heel snel weer terug gegaan. Ik moest me erg haasten en normaal is dat geen probleem maar het is vandaag 32 graden met gevoelstemperatuur 36 graden. Dus ik kwam helemaal bezweet weer terug maar ik was op tijd. Mijn kamer is nu echt super heet, ik denk wel 40 graden ofzo echt niet normaal dus heb ik er een waaier gezet maar dat werkt niet echt. Nouja ik ziet het vanavond wel.

Morgen weer tot 4 uur vrij dus ik weet nog niet wat ik ga doen.

Tot snel,

Bisous

Janne

Reacties

Reacties

Nicoline en Siebe

Nou petje af Janne, oftewel; Chapeau!! Klinkt goed en ook nog een beetje onwennig ! Ik ben heel benieuwd naar je verhalen , een dikke kus van ons allemaal en een extra dikke van Siebe! We kijken uit naar je volgende memoires!
Ennuh dat "moment calme" ga ik hier ook maar eens invoeren ;-))

Jacqueline Trommel

Leuk hoor om zo van je belevenissen te horen! Je hebt al een mooie start gemaakt! succes met het Frans praten!

Elly en Annie

Geweldig dat we mee kunnen leven, dank zij je ma.
Janne, sterkte en veel werk(hum hum) en leerplezier ook toi toi
met je teen en geniet nog maar van je mooie schoen????. ???? ????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!