JanneParis.reismee.nl

Week 10/11

Hallo!

Daar ben ik weer! Raphael zit op dit moment een disneyfilm te kijken dus kan ik mooi even mijn blog bijwerken! Als hij een film kijkt is hij daar namelijk helemaal op gefocust en roept hij mij niet de hele tijd om te laten zien wat hij nu weer heeft gemaakt.

Niet afgelopen zondag maar de zondag ervoor weer naar huis vertrokken vanuit Bretagne. Was een super leuke midweek maar was wel weer blij naar huis te gaan en weer even mijn eigen plekje te hebben zonder elke dag wakker te worden van de kids. Rond 3 uur weer aangekomen even uitgerust en de rest van de dag met de familie opgetrokken. Ik lees nog veel in het boek van Marianne (over franse kinderen) maar elke keer kleine stukjes. Was het in de vorige blog vergeten te zeggen maar we hebben toevallig het boek besproken in mijn klas (zonder dat de leraar wist dat ik het boek aan het lezen was). Super toevallig!

Maandag ging Paul weer naar de crèche en Raphael naar een soort van vakantie-opvang waar ongeveer alle kinderen hier heengaan. Ze doen daar allemaal activiteiten zoals knutselen en sporten! Zelf een beetje uitgerust en beetje thuis gezeten (niet veel gedaan dus). Terwijl het vakantie is voor de kinderen hoef ik juist minder te werken want de naschoolse activiteiten stoppen pas om 5 uur! Helemaal prima, op de school aangekomen moest ik eerst zeggen voor wie ik kwam. Eh ja Raphael. Bleken er 3 Raphael's te zijn en ik wist niet hoe je zijn achternaam nou precies uit moest spreken (oeps). Dus na lang twijfelen sprak ik maar uit hoe ik dacht dat ik het uit moest spreken... Kwam natuurlijk super raar over dat ik de achternaam van mijn eigen (oppas)kind niet eens weet. En ja ik schrijf oppas tussen haakjes omdat sommige mensen mij dus daadwerkelijk als moeder aan zien. Ik weet niet hoe oud ik er uit zie maar telkens als ik zeg dat ik 18 ben had niemand dat verwacht (ouch). Nouja toen ik 9 jaar was werd ik als 6 aangezien maar dit vind ik ook niet helemaal chill haha.

Dinsdag ben ik naar een heel groot winkelcentrum in Créteil gegaan (net buiten Parijs). Daar de hele dag beetje rondgelopen en gewinkeld. Ik heb als au pair echt geluk gehad want ik ben ongeveer de enige van mijn vriendinnen hier (behalve de canadees en mexicaan maar die gingen op vakantie) die niet hoeft te werken in de herfstvakantie van de kinderen die hier 2 weken duurt. Maarja dat betekent dan ook weer dat ik de hele tijd in mijn eentje op stap moet. Niet zo erg hoor maar begint op gegeven moment wel te vervelen ook omdat ik geen school heb in de vakanties. Helemaal uitgeput aan het eind van de dag de kids weer opgehaald. Maar M bleek al thuis te zijn dus ik hoefde eigenlijk niks te doen.

Woensdag, donderdag en vrijdag waren een beetje hangdagen. Beetje in Parijs rondgelopen en wat dingen voor school gedaan. Heb nu een boekje gemaakt voor de grammatica want dat is echt nog niet wat het zijn moet. Wilde nog wel afspreken met laura een andere Nederlandse au pair maar die had helaas haar voet gebroken (oh oh nog meer pech dan ik). Dus zelf een beetje vakantie gehouden en uitgerust (niet dat ik daar niet de tijd voor heb normaal). Zaterdag moest ik in de ochtend oppassen omdat C en M allebei moesten werken. Daarna naar le marais gegaan en daar de rest van de middag geweest. Zou zaterdagavond eigenlijk met Pia uitgaan maar ze had niet gereageerd op mijn sms (wat ik al raar vond) dus dat ging die avond helaas niet door.

Zondag weer eens naar hillsong geweest! Was erg leuk en leerde daar een Amerikaans meisje kennen die op rondreis was in Europa. Na hillsong samen geluncht en door Parijs gewandeld! Was heel gezellig en was wel weer even toe aan iemand van mijn eigen leeftijd na 2 weken lang bijna geen contact buiten mijn familie om. 's Avonds gewoon weer thuis gegeten maar voelde me heel erg misselijk en ziekjes. s' Avonds ook helemaal niet goed geworden dus maar heel snel gaan slapen! Voelde mij maandagochtend gelukkig wel wat beter maar dat moest ook wel want moest de hele dag oppassen (geen buitenschoolse activiteiten meer

Cry
). Gelukkig is het hier wel heel anders dan in London waar ik de uren letterlijk aftelde totdat ik weer naar mijn kamer kon. Hier gaat het wel redelijk snel. Paul slaapt veel en Raphael kan best goed zelf spelen dus dat is wel fijn! 's Ochtends kreeg ik helaas wel heel erg vervelend nieuws. Ik kreeg namelijk een berichtje van Pia met excuses dat ze niet meer gereageerd had maar dat ze in Duitsland zat en niet meer terug komt. Ze is namelijk gestopt met haar jaar als au pair. Haar gezin (eigenlijk alleen de moeder) deed erg gemeen tegen haar en had erg rare regels (zo mocht ze bijvoorbeeld 's Nachts niet naar de wc en dat soort gekke dingen) ook moest ze de volle 2 weken werken. En aan het eind was het gewoon klaar. Vind het wel erg jammer dat ze geen nieuw gezin heeft gezocht maar ik kan het ergens wel begrijpen. Wel een tegenslag voor mij want ben mijn beste vriendin hier in Parijs nu wel mooi kwijt. Voor haar is het natuurlijk het alleraller vervelendste. Heb hier gelukkig wel andere vriendinnen maar dat is toch anders. Zij zat natuurlijk in mijn klas en ik denk dat we zeker (met school erbij) elkaar 4 keer per week zagen. Heb toch een beetje het gevoel dat ik dan nu weer naar andere vriendinnen op zoek moet. Maarja ik ben hier wel van plan om een jaar te blijven en heb hier gelukkig nog 8,5 maanden de tijd voor! Maarja toch wel even balen. Waar ik wel heeel blij mee ben is dat Bente naar Parijs komt! 25 november komt ze en ik heb er echt super veel zin in! Gelukkig heb ik wel echt heel veel geluk gehad met mijn gezin en doen die daar ook absoluut niet moeilijk over. Maar de komst van Bente is iets waar ik nu weer naar uit kan kijken. Heb ook mijn tickets voor de kerst al weer gekocht dus daar kijk ik ook wel weer naar uit (na 4 maanden weer in Nederland en al mijn vriendinnen en familie weer zien).

Soms heb ik wel het idee dat ik niet alles uit mijn tijd hier haal, dat ik meer moet ondernemen bijvoorbeeld. Ben wel trots op mijzelf dat ik dit doe maar toch vind soms dat ik wel iets meer kan ondernemen. Maarja misschien komt dat omdat ik net twee weken vakantie heb gehad en weinig contact met mensen van mijn eigen leeftijd. Dus heb mijzelf voorgenomen dat als de kinderen weer naar school gaan ik ook weer meer moet gaan doen! Kijk je kan natuurlijk altijd wel rondlopen in Parijs want ja het is Parijs en daar ga je je nooit vervelen maar toch.

Vandaag weer de hele dag opgepast en dat is tot nu toe al wel weer snel gegaan. Heb morgen afgesproken om wat te gaan doen met Jordyn en heb vrijdag weer school dus dan is het weer de normale gang van zaken voor mij. Tot kerst eigenlijk weer maarja dan ben ik de hele vakantie weg dus dan hoef ik ook niet op te passen.

De film is ondertussen afgelopen dus ga maar weer even met Raphael spelen, Paul ligt nog te slapen. Heb verder niet zo veel meer te melden. Meestal als ik iets meemaak denk ik oh dat moet ik echt in mijn blog vertellen maar als ik dan mijn blog schrijf vergeet ik weer de helft van wat ik meemaak dus daarom kan het soms een beetje saai zijn!

Nouja tot de volgende keer!

Bisous,

Janne

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!