JanneParis.reismee.nl

week 12/13

Hallo iedereen,

Vaste ritueel is weer ingegaan. Raphael mag op woensdagmiddag iets van Disney kijken zodat ik deze blog weer kan bijwerken! Drukke week gehad dus ik heb wel veel te vertellen!

Nouja woensdag moest ik dus die berg op en ik heb daar altijd zo'n hekel aan, maar dit keer had ik ook nog eens tegenwind. Nouja doordat ik al 2 maanden (en eigenlijk al veeel langer) niet meer sport is mijn conditie ook helemaal niks meer. Heb al een paar keer gehad dat ik een soort van ging hyperfentileren met het de berg op fietsen maar deze woensdag was het echt vreselijk. Ik weet dat het ook door mijn conditie komt en het feit dat ik een kind achterop heb maar dat was het niet alleen voor mijn gevoel. Volgensmij adem ik gewoon heel verkeerd (alleen op dat moment? weet niet hoe het komt) en daardoor raak ik echt helemaal in de stress en heb ik het gevoel dat er echt te veel zuurstof in mijn hoofd zit dus krijg ik ook enorme hoofdpijn. Op de helft maar gestopt en maar een beetje gaan lopen want het ging gewoon echt niet. Ik denk dat het komt omdat ik er van te voren al de hele tijd an zit te denken van shit straks komt die berg en dan als het eenmaal zo is lukt het gewoon echt niet. Nouja niet echt erg maar toch vervelend en ik snap niet helemaal hoe het komt.

Donderdag besloot ik om naar de galeries de lafayette te gaan (soort beijenkorf, alleen nog luxer denk ik). Ik had gehoord dat er ook een foodmarket bij was dus daar wilde ik wel eens gaan kijken! Ook wordt het natuurlijk bijna kerst dus er staat een grote kerstboom in het midden en is alles versierd met lichtjes. Was echt super gezellig daar! En er zijn doordweeks echt bijna geen mensen dus je hoeft je ook niet te irriteren aan al die duizenden toeristen die er dan ook rondlopen. Eenmaal in de foodmarket aangekomen kon ik mijn ogen echt niet geloven! Er was zo veel lekker eten, maar natuurlijk wel allemaal ongeloofelijk duur. Heb denk in mijn hele leven nog nooit zoveel zin gehad om te eten, het water liep mij letterlijk in de mond, pfoe. Uiteindelijk wel een verse jus d'orange en nog een broodje gekocht, mmm. Daarna weer naar huis gegaan en Raphael en Paul weer opgehaald. Toen ik weer thuis kwam hoorde ik van dat ene Duitse meisje uit mijn klas dat mijn school dus definitief gaat sluiten en dat zij ook alles had betaalt en waarschijnlijk niet alles terugkreeg. Pff kon wel huilen op dat moment, zoveel geld kwijt raken en dan ook nog eens een nieuwe school moeten zoeken. En iedereen had al een brief gekregen met daarin wat zij moesten doen om het geld terug te vragen maar ik nog niet. Ik was dus behoorlijk in de stress. Op hetzelfde moment appte ook laura (au pair van de baas van louis vuiton) mij om te vragen of ik die avond meeging naar een of ander exclusief en chique feest. Eh ja! Nouja was toen dus en gestresst en blij dus was een beetje een gekke situatie. Gelukkig kwamen M en C vroeg thuis omdat ze een dinertje hadden met de doopouders van Paul of de peetouders noem je dat volgensmij. Omdat het heel hard regende bracht M mij naar het station en zei hij ook dat hij ging proberen dat geld terug te halen al dan niet met een advocaat). Daar werd ik wel een beetje mee gerustgesteld. Zij waren zelf ook een beetje boos op de au pair organisatie omdat zij deze school hadden aangeraden en die nu failliet is. Nouja bij Laura aangekomen was ik natuurlijk totaal underdressed. Ik ben natuurlijk ciccio gewent in Delft en ga soms naar Rotterdam maar dat is het wel en het is nou niet dat ik naar chique clubs ga. Gelukkig mocht ik wat van haar lenen en maakte zij mij ook een beetje op. Nouja uiteindelijk bleek het dus een girlsparty te zijn en ik weet niet of jullie het weten maar ik denk dat ongeveer elk Frans meisje (en zeker de rijken) ongeveer maat 32 heeft. Ik weet niet hoe fransen vrouwen het doen maar echt bijna iedereen is hier super dun. Het verschilt wel waar je komt maar echt heel veel vrouwen en dan vooral uit de middenklasse of echt de rijke vrouwen zijn echt dun. Dus je kan wel begrijpen dat ik mij daar natuurlijk echt een klein varkentje voelde (ik vind mijzelf niet dik hoor begrijp mij niet verkeerd maar tussen allemaal meisjes met benen in dezelfde maat als mijn armen ja dan voel je je toch een beetje ongemakkelijk). Kijk ik overdrijf wel een beetje maar ik voelde mij op dat moment wel zo. Maar wel echt een hele ervaring om mee te maken. Laura en ik kregen allemaal champagne van 300 euro en grey goose dus dat was wel gek en grappig. Daarna gingen we naar een andere club genaamd raspoutine waar alle beroemdheden heen gaan als zij in Parijs zijn (zo was leonardo di caprio er 2 weken geleden nog te vinden). Dat was al helemaal bizar, ik hoorde ook dat in het weekend alleen maar modellen binnengelaten worden en dat er alleen maar rijke (oude) mannen zitten die je dan uitnodigen aan tafel en dan champagneflessen van 600 euro kopen. Vreselijk! Maar ook wel weer cool om te zien hoe het er dan aan toe gaat in de rijkere klassen ookal is het echt helemaal niks voor mij. Ben blij als ik weer gewoon in Delft uit kan gaan haha. Nouja omdat ik met de nachtbus moet en dat ongeveer meer dan een uur kost vanaf de champs élysees was ik echt pas heel laat thuis.

Vrijdag was ik dus echt heeel moe en werd ik ook heel vroeg wakker omdat ik dacht dat ik moest oppassen wat niet zo bleek te zijn. Op 11 november is namelijk iedereen vrij in Frankrijk omdat ze dan de eerste wereldoorlog herdenken. Eigenlijk doet niemand eraan, hooguit wat mensen die bijv. naar de arc de triompfe gaan. Dus eigenlijk was ik voor niets mijn bed uit gekomen maarja ik kon 1,5 uur later al weer aanschuiven voor het middageten. Daarna weer mijn bed ingegaan en 3 uur geslapen. Toen maar eens besloten om mijn kamer weer schoon te gaan maken want dat was ook al weer een tijdje geleden. Nou ruim ik het hier de laatste tijd wel beter op, dat dan weer wel. Verder echt niks gedaan buiten een paar series kijken op netflix.

Zaterdagochtend moest ik dus wel oppassen omdat M en C naar iets voor de doop van Paul moesten gaan. Maar net voordat zij weggingen viel Paul naast mij van de stoel en kwam hij met zijn hoofd keihard op een punt van een paal terecht. En als snel bleek; gat in zijn hoofd. C probeerde hem hier ter plekke nog te hechten maar dat lukte niet echt goed dus gingen ze maar naar het ziekenhuis en moest ik dus nog langer op Raphael passen. Hij deed erg moeilijk met eten en was niet in zijn beste bui dus ik daardoor ook niet echt. Ik zou eigenlijk nog wat met Jordyn en Sofia gaan doen maar die waren de vorige avond uitgegaan en dus te moe om nog wat te doen. Dus ging ik maar naar Passage Jouffrey. Ik volg op instagram van die accounts die foto's maken in Parijs en zag dit voorbij komen en vond het er wel leuk uitzien. Dus ben daar heengegaan en was inderdaad echt schattig! Volgensmij is het een beetje hetzelfde idee als de passage in Den Haag maar dan met iets oudere en nog iets duurdere winkeltjes. Niet heel lang gebleven en nog opzoek gegaan naar een kapper maar met weinig succes. Ik was namelijk mijn studentenkaart vergeten waar je nogal veel korting mee krijgt dus besloot ik maar te wachten. Verder 's Avonds gewoon thuis gebleven en nog een beetje Dancing with the french stars die ik allemaal niet ken gekeken.

Zondag had ik een hele drukke dag. 's Ochtends vroeg naar hillsong geweest. Daarna had ik afgesproken met een andere Nederlandse au pair die net is aangekomen en in versailles woont. Ze heeft nog geen ov-kaart dus dit was de eerste keer dat zij naar Parijs kwam (sinds ze hier aangekomen is). Alleen was ze veel te laat omdat er iets met de metro was en het natuurlijk de eerste keer met de metro was. Uiteindelijk naar de eiffeltoren geweest en daarna naar de champs élysees, helemaal aan het einde vlakbij het paleis is daar nu een hele kerstmarkt met allemaal eettentjes opgesteld. Daarna wilde ik nog naar de herdenking gaan van de terroristische aanslagen (die dag precies een jaar geleden). De herdenking was op place de la republique wat weer vlakbij de bataclan ligt. Wij waren veel te vroeg dus zijn we eerst nog naar de bataclan geweest. Echt super indrukwekkend! Er stonden ten eerste allemaal nieuwszenders die natuurlijk verslag gingen doen dus dat was ook wel leuk om te zien. Daarna de bataclan echt gezien (van buiten), er lagen allemaal rozen en er was ook een gedenksteen met alle namen van de mensen die waren omgekomen. Ook nog in het steegje gelopen waar dat hele bekende filmpje is gemaakt dat je alle mensen naar buiten ziet vluchten. Echt heel bizar en super raar. Daarna was op place de la republique een herdenking met muziek. Dus net als vorig jaar speelde iemand 'imagine all the people' en nog veel meer liedjes. Ik stond bij toeval helemaal vooraan (was er al vroeg) dus ben zeker weten op meerdere tvzenders te zien geweest! Er waren echt iets van 10 cameraploegen dus ik moet wel 1 keer op een nieuwszender zijn geweest denk ik. Daarna was het al laat en dus weer naar huis gegaan. Verder 's avonds niet zoveel gedaan geloof ik.

Maandag zou ik naar school moeten om die brief te vragen maar die ochtend had ik net de brief ontvangen. Er stond in dat ik een brief moet schrijven naar de baas van de organisatie om mijn geld terug te krijgen. Waarschijnlijk krijg ik dus wel al mijn geld terug maar duurt dat nog wel lang en dat is dus moeilijk met het inschrijven voor een andere school. Gelukkig zijn mijn ouders zo lief om mij te helpen maar ik heb ook een meisje in mijn klas die uit Colombia komt en die dus ook al alles betaald had. Zij heeft dus nu geen geld meer om zich in te schrijven voor een andere school en dat is dus wel echt heel erg want zo kan ze geeneens franse les volgen. 's Ochtends maar even de stad ingegaan en daarna naar Laura gegaan om haar geleende spullen terug te brengen. Ze woont best wel ver weg vanaf mijn huis dus moest ik al snel weer naar huis om de kinderen op te halen. Raphael en Paul waren echt super chill die dag en luisterde echt goed. Ook wilde Paul gewoon in bad en heeft hij helemaal niet gehuild (jeeeej, eindelijk). Verder niks bijzonders gebeurt.

Dinsdag weer naar school geweest. Daar legde mijn leraar uit dat zij het ook maar net wisten maar dat de grote baas het echt al meer dan 1 maand wist (lullig). Ook had Claire mij geholpen met het zoeken van een nieuwe school en kreeg ik die ochtend te horen dat ik daar sowieso wel terecht kon!! Super blij! Dus ik weet nu dat ik iniedergeval wel naar school kan en dat is fijn. Verder nog even bij Laura langs geweest want ik was haar ID vergeten mee te nemen de dag ervoor en ze was ook nog eens jarig dus had een taartje meegebracht! Weer kon ik niet lang blijven en moest ik de kids weer ophalen. Ohja vergeten te vertellen.. Ik had vorige week donderdag een röntgenfoto laten maken die uitwees dat mijn teen weer helemaal genezen was en dat ik dus gewoon weer kon gaan sporten! Dus kon ik dinsdagavond voor het eerst weer naar de voetbal. Iedereen kende mijn naam nog en vroeg hoe het met mij ging dus dat was wel leuk! Ook het voetballen ging erg goed, eigenlijk beter dan ooit. Ik weet niet waar het aan ligt maar ik ben nu technisch beter dan 2 jaar geleden in Nederland terwijl ik het jaar daartussen helemaal niet gevoetbald heb. Iniedergeval ging de training erg lekker en kreeg ik zelfs complimenten :). Vind het ook wel heel chill om weer te kunnen sporten en voelde mij daarna erg goed.

Vandaag erg laat wakker geworden want was serieus heel moe van het 2 uur voetballen die avond daarvoor. Daarna even wat Nederlandse programma's teruggekeken en wat wasjes gedraaid. Toen Raphael opgehaald. Deze keer ging de fietsreis beter! Moest 1 keer stoppen maar het ging eigenlijk wel goed. Kom nog steeds totaal bezweet aan op de gymnastique maarja boeien. Paul zit nu tegen mij aan om te kijken wat ik nou allemaal met de computer doe. Ik ga ze zo in bad doen en daarna eten maken dus ik ga er maar weer eens vandoor.

Bisous,

Janne

ps: ik zie jullie lieve berichtjes allemaal hoor maar weet nog steeds niet hoe ik moet reageren! Maar heel lief allemaal, bedankt xxx

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!