JanneParis.reismee.nl

week 15/16

Hallo iedereen!

Vorige week helemaal vergeten om mijn blog bij te werken en toen ik er later aan dacht leek het mij beter om tot deze woensdag te wachten, dus bij deze weer een nieuwe blog alleen dan voor 2 weken ongeveer.

Vrijdag de 25e was het dan eindelijk zo ver; Bente zou komen! Had er al heel lang zin in want ja, normaal zagen we elkaar bijna elke dag en nu hadden we elkaar al dik 3 maanden niet gezien. Gelukkig bestaat er skype maar dat is toch anders dan in het echt. Moest 's ochtends wel nog naar school maarja daardoor ging de tijd alleen maar sneller. Daarna snel naar huis gegaan om mijn kamer helemaal op te ruimen. Uiteindelijk kwam Bente pas later aan dan de planning want de trein had vertraging.. Ik kon haar zelf niet ophalen bij Gare du nord want ik moest natuurlijk op Raphael en Paul passen en dus moest ze zelf haar weg maar vinden nar Bourg-la-Reine. Gelukkig was er een Nederlandse vrouw die haar hielp want anders had het waarschijnlijk nog langer geduurd

Wink
. Uiteindelijk de jongens eerst wat eten gegeven en daarna in pyama (paul dan) Bente opgehaald. Ze lachtte mij eerst uit omdat ze het een nogal grappig gezicht vond dat ik met een kinderwagen liep.. M kwam al snel thuis dus we konden bijna gelijk Parijs in. Vrijdagavond allen uiteten geweest en daarna weer snel naar huis om te chillen. Zaterdagochtend waren we eigenlijk van plan wel vroeg op te staan maar werd iets later dan geplannd. Heel veel sightseeing gedaan tot we uiteindelijk super moe waren. We besloten thuis maar een maaltijdsalade te gaan eten met als toetje de macarons die Bente gekocht had bij Ladurée (beste maar ook duurste macarons van heel de wereld). 's Avonds hadden we het plan om uit te gaan maar ik wist niet echt naar welke club we konden gaan. Na wat rondvragen hoorde ik uiteindelijk dat Carmen bij het metrostation Pigalle wel erg leuk was. De heenreis naar de club is altijd makkelijk want dan rijden alle metro's nog maar de terugreis is altijd echt een ramp. En dan ligt het er nog aan waar in Parijs je uitgaat. We waren nu uitgegaan in de monmartre een wijkje in het noorden van Parijs terwijl ik in het zuiden woon... De club was erg leuk, zo leuk dat we er tot zo laat waren gebleven dat we beter op de eerste metro konden wachten dan de nachtbus nemen. Omdat het vanaf Pigalle met de metro ook nog wel een uurtje duurt (3 keer overstappen) waren we echt heel laat thuis. Zondag dus ook pas laat opgestaan. Gelukkig bleef Bente tot maandagochtend en hadden we nog de hele middag en avond. Zondag ook weer veel sightseeing gedaan want ja het was voor Bent ook de eerste keer in Parijs en natuurlijk is het sowieso mooi om al die oude gebouwen te zien. Zondagavond nog heel lekker uiteten geweest vlak bij de notre dame! Daarna nog naar de eiffeltoren geweest in het donker en uiteindelijk maar weer op tijd naar huis gegaan omdat we de volgende ochtend weer vroeg op moesten staan. Uiteindelijk alsnog laat gaan slapen omdat we nog modern family aan het kijken waren. Zondagochtend om 7 uur al richting gare du nord gegaan om Bente weer af te zetten. Niet heel veel geslapen maar het was echt een super super leuk weekend! Wel weer gek om een vriendin uit Nederland dan in jouw nieuwe huis in Parijs te zien maar ook echt heel erg gezellig. Het was dan ook niet gek dat ik mij een beetje gek voelde toen zij weer weg was. Maandag voorderest de hele dag thuis gebleven en een beetje mijn verloren slaap ingehaald. De dagen erna voelde ik mij toch een beetje down merkte ik. Ik had weer heel veel zin om naar Nederland te gaan en alles leek beter in Nederland dan Frankrijk. Het lag waarschijnlijk ook een beetje aan het koude en grijze weer want ik vind echt dat Parijs en sowieso Frankrijk veel mooier en leuker is als de zon schijnt. De gebouwen zijn dan veel mooier en alles lijkt minder somber. Het kan namelijk nogal somber worden als de zon niet schijnt.. Ik kan niet zeggen dat ik echt heimwee heb want ik weet dat thuis alles ook anders is. Al mijn vriendinnen studeren ergens anders en hebben nu ook een heel ander leven en andere vriendinnen dus al zou ik naar huis willen gaan (wat ik dus niet wil) zou ik daar ook niet veel te doen hebben. Ook heb ik mijn kamer natuurlijk moeten afstaan aan Taeke en hoe leuk ik Nadia ook vind, ik denk dat een kamer delen voor mij toch wel moeilijk wordt (dus ben benieuwd hoe dat volgend jaar zal gaan). Maar soms heb ik wel dat ik iedereen erg mis, maarja dat is eerder een goed teken denk ik. Dinsdag voelde ik mij ook niet lekker dus ben ik maar niet naar de training gegaan.

Woensdag was ik onverwachts vrij want M hoefde niet te werken. Het was gelukkig lekker weer dus besloot ik maar Parijs in te gaan. Beetje geshopt in forum les halles en uiteindelijk besloten naar de film te gaan. Omdat ik een studentenkaart heb krijg ik daar ook korting op dus dat was ideaal! Ik ben naar de film seul dans Berlin (alleen in Berlijn) gegaan, erg mooie film! De film was pas laat afgelopen dus toen ik thuis aankwam kon ik gelijk aanschuiven voor een lekkere pizza (zelfgemaakt) ! Verder 's Avonds niet heel veel gedaan volgensmij. Ik kijk nu wel de serie Crown op netflix en omdat een aflevering een uur duurt, vliegt de tijd nogal snel voorbij.

Donderdag met Laura afgesproken en geluncht in een restaurantje op place de Victor Hugo. Het bleek een nogal chique tent te zijn dus was ik al snel een deel van mijn weeksalaris kwijt, maarja joh je woont maar 1 keer voor een jaar in Parijs dus he waarom niet een keer duur eten. Het was dan ook wel erg lekker hoor moet ik zeggen. 's Avonds weer getraint wat wel weer erg lekker was. Het is hier alleen 's avonds erg koud dus dat is wel vervelend met het voetballen. Als je 1 keer een bal op je been krijgt zit er een uur later nog een rode afdruk van op je been.

Vrijdagochtend weer naar school. Ik merk dat ik deze manier van lessen krijgen wel steeds meer begin te waarderen. Ik leer niet alleen Frans op school maar ook heel veel over andere landen, culturen en gewoonten dus dat is echt wel heel interessant. Na school weer geluncht met een paar meiden! Gelukkig gaan veel meiden van mijn oude school ook weer naar de school waar ik na de kerstvakantie heen ga dus dat is wel erg gezellig.

Verder had ik dit weekend voor de eerste keer een voetbalwedstrijd! Ik vond het eerst wel een beetje spannend want was beetje bang dat ik te slecht was of dat ik na een jaar het helemaal niet meer kon. Omdat ik in het dames team zit worden de echte voetbalregels gehandhaafd met maar 3 keer wisselen etc. Ik stond de eerste helft wissel maar mocht uiteindelijk de 2e helft starten als linksachter! Zoals ik al in eerdere blogs aangaf vond ik het niveau in dit team hoger dan in mijn team in Nederland maar vergeleken met de andere teams bleek het nogal mee te vallen. Mijn team heeft volgensmij alle wedstrijden dik verloren en 1 gelijk gespeeld...Deze zaterdag moesten we volgensmij tegen de nummer 1 dus een echte kans van winnen was er eigenlijk niet bovendien was de beste verdedigster van het team niet aanwezig. Uiteindelijk 6-0 verloren haha. Maar bleek opzich nog wel redelijk te zijn voor tegen dit team. Ook vond iedereen dat ik erg goed had gespeeld en zongen ze zelf iets van een liedje van; 'Jeanne goed gespeeld' iets in die trant. Ik verstond er de helft niet van maar was wel heel erg blij dat mijn team blij met mij was! 's Avonds zou ik eigenlijk met jordyn afspreken maar zij was om 8 uur al in slaap gevallen dus dat ging helaas niet door.

Zondagochtend naar Hillsong geweest wat weer erg mooi was! Daarna met Lauren afgesproken en echt werkelijk de hele middag door Parijs gelopen, was heel erg gezellig! Had zondag een drukke agenda want ging na de middag met Lauren door naar Sali (meisje uit Georgie die bij mij in de klas zit) om samen naar de film te gaan. We gingen naar Les animaux fantastiques in 3D. Het was een soort van voorganger van Harry Potter. Niet echt mijn soort film, maar wel heel erg leuk! Kwam uiteindelijk pas heel laat thuis, dus gelijk maar weer mijn bed ingegaan. Maandag had ik na een hele lange tijd eindelijk weer afgesproken om met Live naar Jardin des plantes te gaan. Had haar al een tijdje niet gezien dus weer een beetje bijgekletst. Ook zij was naar Amsterdam geweest (echt heel veel au pairs gaan een weekendje naar Amsterdam). Was weer super gezellig maar door haar werkrooster hebben we nooit super veel tijd. Daarna de hele middag boekjes gelezen met Paul en Raphael. Ohja, er staat nu ook een joekel van een kerstboom in de woonkamer die echt super mooi versierd is (volgensmij is C nogal van de kerstdingetjes). Het huis is nu helemaal kerstproof dus dat is erg leuk en vooral gezellig.

Dinsdag was ik weer onverwachts vrij maar moest ik wel weer naar school. Daarna weer Parijs ingegaan en een beetje geshopt voor kerstcadeautjes etc. Uiteindelijk weer vroeg naar huis gegaan om M nog beetje te helpen. 's Avonds had ik weer training waar iedereen mij nog enthousiaster begroette dan normaal (ik denk dat ze erg blij waren dat ik goed gespeeld had ofzo?). Helaas ging de training wat minder omdat ik al zo ongeveer de hele dag gelopen had en erg pijn aan mijn voeten had. Na de training voelde ik mij ook niet echt fit dus weer snel naar huis gegaan.

Vandaag is M weer thuis omdat hij niet hoeft te werken. Paul is ziekjes, M is ziekjes en ook ik voel me niet helemaal fit. Gelukkig bood M aan om Raphael naar de gym te brengen en hoefde ik dat dus in deze kou niet te doen! Paul is net wakker geworden dus ik ga hem maar eens uit bed halen.

Sorry voor deze rommelige blog maar ik voel mij niet helemaal fit en had toch wel het idee dat ik de blog even moest bijwerken!

Tot volgende week..

Bisous,

Janne

Reacties

Reacties

marianne

Hoi Janne,

Leuk om zo de dagelijkse beslommeringen altijd met je mee te lezen. Volgens mij zijn de kindjes heel blij met jou als au pair. Ik zal snel weer appen. Julie weigert nog steeds de fles dus even naar je toe komen is wat lastig...of ik moet haar meenemen...;-) xxx

Elly en Annie

Hoi Janne, wat weer een belevenissen zeg. Zeker een gezellige Kerstsfeer in de stad, heb je ook hinder van de smok en de ratjes die daar rondhuppelen.Het lijkt me niet aangenaam die felle oogjes op je gericht.
Wel nog een paar dagen en dan ga je zeker huiswaarts.
Heerlijk relaxen en vast wel een beetje verwend worden.
Wij gaan zo op stap oefenen voor de Kerst, zingen een
Kerst Cantate. Erg mooi.
Wel Janne alvast gezellige dagen in ons kikkerland en tot de volgende keer.
Groetjes vanuit Mokum

Conny

Heel leuk om je verhaal weer te lezen. We krijgen er best zin in om ook eens naar Parijs te komen ;-)
Even aftellen en dan kun lekker een weekje genieten in Nederland! Tot snel.
Liefs van ons!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!