JanneParis.reismee.nl

Rustige weekjes

Hallo iedereen!

Terwijl mijn hele klas de toets van afgelopen donderdag aan het nabespreken is die ik -ondanks dat ik gewoon om 08:15 op het perron klaarstond en waarvoor ik ook daadwerkelijk had geleerd- toch mistte omdat de rer b niet reed en de laatste 2 treinen die langskwamen zo vol zaten dat er mensen flauwvielen zodat ik alsnog niet weg kon. Dus nou ja, gebruik ik mijn tijd weer nuttig.

Donderdag 27 april weer vroeg op om naar school te gaan om vervolgens te gaan lunchen met Sali (de vriendin uit Georgië) bij het schattigste Italiaanse tentje ooit: big love café. Net als de meeste adresjes kende ik dit restaurantje door Live. Ik had gehoord dat het een super populaire tent was dus we besloten vroeg te gaan, en ja hoor we waren net op tijd want 5 min later stond er een rij tot aan buiten op straat. We besloten voor de 'well known pancakes' te gaan met aardbijen, mango en nog wat ander fruit + een cappuccino waarvan ik dacht dat ik die wel lekker zou vinden omdat ik ook de frapuccino van de Starbucks lust maar nee, toch 2 hele andere dingen. Daarna de hele stad afgezocht naar iets oranjes voor koningsdag. Na de 10e winkel begonnen we ernstig te twijfelen over de kleur oranje en wisten we het verschil tussen rood, geel en oranje haast niet meer. Uiteindelijk gelukkig toch geslaagd. 's Avonds hadden Carlijn, ik en een groepje Nederlandse meisjes dat wij nog niet kenden naar het koningsdagfeest in Parijs te gaan. Eenmaal aangekomen dachten we mwahh wat is dit. Dit veranderde gelukkig snel nadat na ongeveer 5 min het volkslied werd ingezet door een paar ongelofelijke kakkers (bralgehalte was vrij hoog haha). Daarna was het echter 1 groot feest! Door alle Nederlanders was het wel het leukste feest tot nu toe want ja Nederlanders zijn over het algemeen gewoon gezelliger. Ik besefte mij echter pas toen ik om 3 uur in een uber naar huis zat dat ik de volgende dag een interview had met elsevier+ foto's en dat ik mijn kamer nog moest schoonmaken. Dat werd niet uitslapen dus..

Nog lichtelijk moe/misselijk stond ik de volgende ochtend 'redelijk' vroeg op om mijn kamer maar een beetje op orde te krijgen. Omdat ik niet veel zin had om dit snel te doen heb ik er eigenlijk de hele middag over gedaan tot de journaliste en fotograaf om half 4 voor mijn deur stonden. Ze maakten gelijk wat foto's van mij in mijn kamer. Uiteindelijk duurde het tot en met 7 uur en heb ik behoorlijk wat vragen beantwoord en foto's gemaakt. Natuurlijk luisterden de kids die dag enorm slecht dus stond ik een beetje voor gek maarja. Oh ja, ik kom dus met een artikel in het elsevier. Het is volgensmij een special over Parijs en daar kom ik dan in met mijn verhaal over mijn au pair avontuur. Heb het artikel al gelezen en ik moet zeggen dat het erg leuk is geworden. De foto's vind ik helaas veeeeel minder. Ik bedoel er zitten wel een paar leuke bij maar als ik mijzelf zo zie denk ik pfoe jij moet weer eens heeel snel naar de sportschool en minder eten. Jullie zullen het wel zien . Die avond ging de familie naar Bretagne om een weekendje met hun opa door te brengen wat voor mij het rijk alleen betekende.

Eerlijk gezegd heb ik daar heel erg gebruik van gemaakt en lekker weinig gedaan. Hoe erg ik mij ook op mijn gemak voel bij dit gezin, er gaat toch altijd een beetje schaamte door mij heen als ik om 12 uur 's middags eens uit mijn bed kom zetten. Dus heb er lekker gebruik van gemaakt dat ik dat nu wel kon doen. Zaterdag nog wel een wedstrijd gehad die we helaas met 3-2 verloren... Wat opzich nog wel redelijk goed was want de vorige keer had mijn team 8-0 verloren. We hebben nu een 42- jarige vrouw in ons team gekregen die echt heel erg goed is. Ze schiet ze er al vanaf de middenlijn in maar heeft alleen geen conditie. Wel is ze heel erg aardig en zweept het team een beetje op, wat tot nu toe erg helpt. Na mijn wedstrijd kwam Carlijn logeren wat echt super gezellig was. Zondag nog even de stad in geweest (wat niet lang duurde want het regende keihard) en maandag thuis gebleven en voor de familie gekookt die in de middag weer thuis kwam. Ja, 1 mei is hier een feestdag dus is iedereen vrij waardoor helaas ook alle winkels dicht zijn. Een beetje een saai maar wel heerlijk rustgevend weekend dus.

Dinsdagochtend weer lekker vroeg uit de veren voor school waar wij ons voorbereidden voor de test van de donderdag erna. De onderwerpen die wij behandelen worden steeds moeilijker en soms zit ik echt met mijn handen in mijn haar omdat ik er niks van begrijp. Zo anders dan de middelbare school, waar ik vrijwel alles van begreep en nooit problemen had met frans. De examens beginnen volgensmij morgen dus ik wil zeker even kijken of ik hoger voor Frans zou halen dan vorig jaar. Ik denk het wel ook al was het examen van vorig jaar wel erg makkelijk. Daarna geluncht in de stad en thee gedronken bij Live. Het is nu eigenlijk een traditie geworden dat we dinsdagmiddag thee drinken bij haar thuis. Zo besparen we beiden een beetje geld en kunnen we toch gezellig bijkletsen. Omdat ik jarig geweest was had ze speciaal voor mij kvik lunsj gekocht! Super lief . Daarna snel naar huis om de kids op te halen. Die avond zou de familie post in Parijs aankomen en ik wilde ze graag die avond nog even zien. Natuurlijk kwamen M en C die avond later dan normaal thuis dus moest ik heel erg haasten. De postjes stonden op de arc de triompf dus ben er ongeveer opgerend. Super gezellig en grappig om ze allemaal weer te zien in Parijs. Na de arc de triompf naar de Eiffel toren gelopen. Helaas had ik dit nog nooit gedaan dus koos ik de verkeerde straat en duurde het net iets langer dan normaal maar hee ff een paar mooie straten meegepakt.

De volgende ochtend was Simone jarig en besloten wij elkaar weer te ontmoeten bij de notre dame. Helaas voor de postjes regende het de hele dag dus was Parijs iets grijzer dan normaal. Wel nog even langs de Notre Dame, Hotel de ville, Centre Pompidou en het Louvre geweest om vervolgens heel snel naar huis te racen om Raphael van school te halen. Verder niet veel speciaals gedaan die dag. Paul gaat trouwens steeds meer praten en maakt soms zelfs zinnen die eigenlijk alleen Raphael en ik verstaan maar toch.

Ja en donderdag was er dus iets mis met de Rer b (de trein die ik moet nemen om naar Parijs te gaan). Hierdoor kon ik mijn test helaas niet meer halen maar de lunchafspraak met Carlijn nog net wel. Ik moest ipv de rer b de bus pakken wat echt veel langer duurt maar goed. Mensen zijn hier trouwens echt asociaal in bussen hoor. Ik heb 2 keer op moeten staan omdat ik zag dat niemand op wilde staan voor een hoogzwangere en een hele oude vrouw. Dat is toch niet normaal? Niet dat ik mijzelf de hemel in wil prijzen omdat ik het wel gedaan heb maar ik vind dat iedereen dat hoort te doen en vooral wanneer het erg druk is in de bus. 's Avonds met Bibi, een meisje dat ik heb leren kennen op koningsdag, naar een cafeetje geweest en gezellig een biertje gedronken. Bibi komt uit Leiden en is ook geslaagd van vwo dus we hebben opzich best veel gemeen wat erg leuk is. Heel erg leuke avond gehad en uiteindelijk met de nachtbus weer naar huis omdat ik te laat was voor de laatste metro. De nachtbus stopt helaas om de minuut dus daardoor ben je pas echt een uur later thuis dan dat je vertrekt.

En ja jullie raden het al... vrijdag weer uitgeslapen (ja ja misschien denken jullie Janne dat kan echt niet maar stiekem zijn jullie allemaal jaloers dat jullie gewoon elke dag om 7 uur jullie bed uit moeten ). Overdag op de kinderen gepast en 's avonds weer een biertje gedronken met mijn nieuwe vrienden Bibi en Dries (ook van koningsdag). Denk ongeveer 3 uur in een kroegje gezeten dus dat was zeker geslaagd. Zaterdag een wedstrijd gespeeld waarvan de einduitslag zo slecht is dat ik het er niet over wil hebben. Nee maar echt het was rampzalig dus die gaan we snel vergeten! 's Avonds kwamen er heel veel vrienden van C en M langs wat ik altijd toch een beetje ongemakkelijk vind want ja het blijft altijd beperkt tot small talk omdat zij natuurlijk de hele tijd met C en M aan het praten zijn. M vroeg zelfs waarom ik niet uitging. Toen ik antwoordde de 2 dagen ervoor al uit geweest te zijn, zei hij dat ik 19 was!! Maar ik bezweek niet onder de groespdruk en besloot gewoon even een avondje niks te doen. Zondag ging ik al weer vroeg op om met Sali en Nino nog wat foto's te maken in jardin du luxembourg die waarschijnlijk ook in het Elsevier komen (want ja iedereen moet natuurlijk wel zien dat ik vrienden heb). Daarna de hele dag met Nino in Parijs geweest omdat Sali met haar familie naar de vermeertentoonstelling in het louvre ging waar ik overigens nog steeds niet ben geweest. Daarna kwam Sali weer terug en hebben we met zijn 3en gegeten.

Maandag was weer een nationale feestdag waardoor de kinderen weer vrij waren (jeej). Ik moest van 1 tot 4 uur oppassen zodat Claire (die wel vrij was) thuis nog kon werken. Dus ongeveer 2 uur in een parkje gezeten en een beetje gespeeld. Daarna weer door naar Parijs om met Charlotte (Duitse vriendin) bij een echte Bretonse Crêperie te gaan eten. Met Charlotte praat ik Frans omdat zij niet zo goed Engels kan. Dat vind ik wel moeilijk maar eigenlijk gaat dat super goed. Dinsdag (gister dus) sprak ik weer af met Live om thee te gaan drinken en met haar spreek ik altijd Engels. Ik begin daar alleen veel meer moeite mee te krijgen omdat ik nu meer Frans praat dan Engels. Soms haal ik echt alles door elkaar en kan ik bijna niet meer uit mijn woorden komen in het Engels. Gelukkig heb ik volgend jaar een studie waar ook Engels wordt gesproken dus kan ik dat zo weer verbeteren want anders zou ik bijna denken dat mijn Engels slechter is geworden. Hoe ik Frans ga bijhouden weet ik echt nog niet. Ik moet daar eigenlijk wel een plan voor maken want ik heb nu zoveel geleerd dat het heel erg zonde zou zijn als ik het weer kwijt zou raken.

Nouja, ik ga Raphael weer naar de gym brengen. Gelukkig is het heerlijk weer, 19 graden!! Dus ik ga tijdens dat hij aan het gymen is heerlijk in het parkje zitten om weer wat bruiner te worden.


Tot volgende keer,


Bisous xxx




Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!